Drie manieren om de communicatie met je team te verbeteren (deel 2)

Onlangs begeleidde ik een groep HR-functionarissen van een bedrijf. In de gesprekken die zij hadden met medewerkers, merkten zij dat de medewerkers zich niet open stelden. En dit wilden zij juist wel. Zij wilden gelijkwaardige gesprekken met hen voeren. Ze wilden weten wat de medewerkers van hun werk vonden en wat zij konden doen om hen te helpen. Ik hoor … Read More

Drie manieren om de communicatie met je team te verbeteren (deel 1)

Onlangs begeleidde ik een groep HR-functionarissen van een bedrijf. In de gesprekken die zij hadden met medewerkers, merkten zij dat de medewerkers zich niet open stelden. En dit wilden zij juist wel. Zij wilden gelijkwaardige gesprekken met hen voeren. Ze wilden weten wat de medewerkers van hun werk vonden en wat zij konden doen om hen te helpen. Ik hoor … Read More

Oplossingsgericht werken, wat is dat nu eigenlijk?

In mijn werk gebruik ik regelmatig de methodiek oplossingsgericht werken. Maar wat is dat nu eigenlijk? Waar komt het vandaan? Wat doe je dan precies? En vooral: werkt het? In dit artikel geef ik antwoord op deze vragen en leg ik uit wat oplossingsgericht werken nu precies inhoudt. Nee, we gaan het nu niet over je problemen hebben. We hebben … Read More